Ljubelj 2009

Reportáž ze závodu do vrchu veteránů ve Slovinsku

Stalo se již tradicí, že každoročně na podzim opouštíme na několik dní Česko a vyjíždíme za poznáním a hlavně za sportovními zážitky. Letos se ve Slovinsku jede již 13. ročník Hrastova memoriálu – závodu do vrchu veteránů. Škoda, že kopec a depo plné přátelské atmosféry je vzdálené více jak 600 kilometrů a že se jedou jen 2 tréninkové a 2 závodní jízdy, a to jenom jednou za rok …

Startují zde motocykly v 6 kategoriiích podle roku výroby a objemu, sidecary a auta /auta jedou dvě jízdy jako jízdu pravidelnosti/. K dosaženému času se přičítají body za věk jezdce a stroje a počítá se lepší čas v závodě.

Osoby a obsazení:

Nováčci:

Bartošek Karel, *1943, ve Slovinsku 1. start, motocykl Jawa 353 Sport, 380 ccm, r.v. 1959, kategorie F, startovní číslo 135 {phocagallery view=category|categoryid=31|imageid=1242}

Hoffmann Vladimír, *1953, ve Slovinsku 1. start, motocykl Jawa 250 pérák, r.v. 1953, kategorie E, startovní číslo 132 {phocagallery view=category|categoryid=31|imageid=1243}

Chvojka František, *1955, ve Slovinsku 1. start, motocykl Jawa 350 pérák, r.v. 1952, kategorie F, startovní číslo 131 {phocagallery view=category|categoryid=31|imageid=1244}

Chvojková Lenka,* 1956, ve Slovinsku 1. start, motocykl Ogar 350, r.v. 1948, kategorie F, startovní číslo 130 {phocagallery view=category|categoryid=31|imageid=1245}

Kozák Jiří, *1954, ve Slovinsku 1. start, motocykl Jawa 350 pérák enduro, r.v. 1953, kategorie F, starovní číslo 133 {phocagallery view=category|categoryid=31|imageid=1246}

Ostřílení borci:

Krejčí Kamil, * 1983, ve Slovinsku 6. start, motocykl Jawa 350 pérák, r.v. 1950, kategorie F, startovní číslo 3 {phocagallery view=category|categoryid=31|imageid=1247}

Sochor Jan, *1953, ve Slovinsku 8. start, motocykl Ariel 600 4F-G, r.v. 1932, kategorie B, startovní číslo 12 {phocagallery view=category|categoryid=31|imageid=1248}

Říha Josef,*1953, ve Slovinsku 11. start, motocykl Harley Davidson, 750 ccm, r.v. 1929, kategorie D, startovní číslo 21 {phocagallery view=category|categoryid=31|imageid=1249}

Doprovod:

Říha David, nejezdící kapitán: má jako hlavní úkol starat se o zázemí, bude fotit a povzbuzovat.

Hoffmannová Saša: první pomoc /snad nebude potřeba/ a samozřejmě povzbuzovat a fotit.

František Vondra /původně měl startovat v kategorii automobilů s vozem DKW, ale dobíjení jeho vozu přestalo po cestě do Český Budějovic spolupracovat, tak Franta

odjel domů a udělal si výlet za kamarády do Slovinska. Doufáme, že i on bude fandit ze všech sil.

Po okružní jízdě v Klagenfurtu a mírném bloudění přijíždíme v pátek za slabého deště tunelem z rakouské strany do Slovinska, potkáváme se s Kamilem, který absolvoval cestu po ose a jedeme se ubytovat. {phocagallery view=category|categoryid=31|imageid=1250}

Po perfektní večeři se vášnivě diskutuje, ti zkušenější hecují nováčky, uzavírají se první sázky na dosažené časy. Karel má angínu, Saša se ho snaží vyléčit a nasazuje antibiotika.

Tak v jakém čase se zítra dostaneme na vrchol 2300 metrů dlouhé trati s převýšením 33 %?

Sobota 12.9. 2009 – tréninky

Ráno přijíždíme do depa. Jsme tu jako jedni z prvních a zabíráme místo.{phocagallery view=category|categoryid=31|imageid=1251}

Skládáme motocykly z vleků. Obhlížíme přijíždějící soupeře a jejich stroje. Některé motocykly vypadají skutečně dobře a po natočení budí respekt! Pravděpodobnost zajetí dobrého času se jeví asi tak stejná jako pravěpodobnost uspořádání vepřových hodů v Mosambiku.foto10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22 {phocagallery view=category|categoryid=31|imageid=1252} {phocagallery view=category|categoryid=31|imageid=1253} {phocagallery view=category|categoryid=31|imageid=1254} {phocagallery view=category|categoryid=31|imageid=1255} {phocagallery view=category|categoryid=31|imageid=1256} {phocagallery view=category|categoryid=31|imageid=1257}

Přejímka, nalepit startovní čísla, dolít benzín, převléknout se do závodního a od 10 hodin najíždíme po skupinách na trať k prvnímu tréninku. Organizace funguje skvěle, startuje se po 40 vteřinách podle startovních čísel.

Na trati je navezená silná vrstva šotoliny a klouže to. Setsakra to klouže, je to jako jízda na hadovi! Kamilovi to trošku nevyjde a přiváží vzorek trati na kalhotách.

Na vrcholku se ale všichni potkáváme ve zdraví. Tedy všichni ne, Pepíček Říha a jeho Harley se dostávají do druhé zatáčky a motocykl má na pokračování v jízdě jiný názor než jeho majitel. /Nutno předeslat, že až do poslední jízdy Haryk názor nezměnil a zřejmě se mu v této partii trati tak zalíbilo, že se zde zastavil ve všech jízdách. Takže snad až příští rok…/

Jedeme na oběd /jako obvykle perfektní/ a zkoušíme druhou tréninkovou jízdu.

S tratí se blíže seznamuje Franta Chvojka, naštěstí bez následků pro jezdce i pro motocykl.. Časy jsou ale lepší než v první jízdě, a to od 3min. 23vt. do 4,10. Jenom si zapamatovat všechny zatáčky a místa k brzdění a akceleraci…Až nahoru se pro změnu nedostal Láďa Hoffmann, když zapůjčený pérák 250 odmítl pokračovat pro poruchu v přívodu benzínu.

Vždy s úsměvem… {phocagallery view=category|categoryid=31|imageid=1265} {phocagallery view=category|categoryid=31|imageid=1266} {phocagallery view=category|categoryid=31|imageid=1267}

A po večeři se zase dlouze diskutuje, jak kdo jede jakou zatáčku a který motocykl by byl nejlepší…

 

Neděle 13.9.2009 – závod:

Jaké bude počasí? {phocagallery view=category|categoryid=31|imageid=1268}

Vyzvedáváme si motocykly z velkého stanu, kde na nás celou noc čekaly. Překvapení je hned ze začátku.Pepíkův Harley vyfoukl těsnění pod hlavou, takže následuje rozborka a sborka a v polních podmínkách pokus o výrobu nového těsnění.

Bohužel ani tato obětavá akce neměla úspěch a Haryk opět zaparkoval ve druhé zatáčce, kde se mu tak zalíbilo. /ještě před druhou jízdou byl opět učiněn pokus o opravu, ale jak již bylo uvedeno: druhá zatáčka znamenala konec/.

Jedeme první závodní jízdu a opět se všichni o nějakou vteřinku zlepšujeme. Startuje se podle sobotních tréninkových časů a pořadí z tréninku se příliš nemění.Trať je lepší než v sobotu, alespoň se zdá, že klouže o něco míň.foto24,25,26,27,28

Všichni jsme nahoře a s u místěním to nevypadá úplně špatně.

Po obědě nás čeká poslední jízda. Až na Láďu Hoffmanna, který zvolil nábližku přes příkop a přiváží na spodku péráka vzorek slovinské hlíny a drnů, jí všichni bez problémů zvládáme a čekáme na kopci na dojezd ostatních. Nedočkavě se vrháme ke Karlovi, když dojíždí. Důvod je jasný: Karel má na přilbě kameru a všechny jízdy se pokouší filmovat. Pro technické problémy se to zatím nepodařilo, ale z poslední závodní jízdy máme konečně záznam!

Následuje skupinové foto a společný sjezd z kopce na parkoviště.{phocagallery view=category|categoryid=31|imageid=1274}{phocagallery view=category|categoryid=31|imageid=1275}

Výsledky:

Jan Sochor 3. místo kategorie B {phocagallery view=category|categoryid=31|imageid=1276} Poprvé v historii máme pro klub pohár!

Vladimír Hoffmann 17. místo kategorie E

Karel Bartošek 4. místo kategorie F

Jiří Kozák 6. místo kategorie F

Kamil Krejčí 8. místo kategorie F

František Chvojka 9. místo kategorie F

Lenka Chvojková 15. místo kategorie F

Nakládáme a loučíme se s jasným příslibem: příští rok jedeme znovu!

foto3242

video